Hele Kildedal syd-området skal markedsføres med henblik på boliger og virksomheder. Det bruger kommunen 400.000 kr på.

Hele Kildedal syd-området skal markedsføres med henblik på boliger og virksomheder. Det bruger kommunen 400.000 kr på.

Store planer: Egedal er klar til at markedsføre Kildedal-området

Økonomiudvalget i Egedal Kommune har besluttet, at der skal bruges 400.000 kr. på at fremvise Kildedal syd-området, hvor der på sigt skal bygges boliger og tiltrækkes virksomheder

Af
Kenneth Tanzer

Det er ingen hemmelighed, at Egedal Kommune har store planer for det såkaldte Kildedal syd-område, hvor tilførelsen af boliger og virksomheder er i støbeskeen.

Derfor har økonomiudvalget i Egedal Kommune besluttet at nikke ja til frigivelsen af i alt 400.000 kr., der i år skal bruges på at markedsføre hele Kildedal syd-området.

Således er der givet grønt lys til, at kommunen kan bruge 130.000 kr. på materiale og deltagelse i ejendomsmessen MIPIM, der afvikles næste år.

Derudover bruges der 70.000 kr. på annoncering i forbindelse med udbud samt to gange 60.000 kr. på henholdsvis potentiale-vurdering af Kildedal Syd og en erhvervsanalyse i forhold til tiltrækningspotentiale for virksomheder. De sidste 80.000 kr. er sat af til øvrige markedsføringstiltag.

"For at afdække tiltrækningspotentialet for nye beboere og virksomheder, ønskes gennemført nogle analyser i samarbejde med henholdsvis Exometric og Colliers. Såfremt byrådet godkender den gennemførte strukturanalyse som et grundlag for det videre planlægning af området, skal der findes en samarbejdspartner til at udvikle området," skriver kommunens administration.

Egedal-borgmester Karsten Søndergaard (V) kalder Kildedal syd-området for yderst interessant.

"Det er et meget attraktivt område, hvor vi har mulighed for at samle både boliger og erhverv. Det er vores vision, for vi vil meget gerne skabe et levende sted, og så er tilførelsen af boliger også et ønske fra erhvervslivet. Det er også en mulighed, at området kan tilføres et butiksliv. Det må vi se på i det videre forløb, men nu tager vi hul på markedsføringsprocessen i samarbejde med Ballerup Kommune, da de også har arealer i området," siger Karsten Søndergaard.

Publiceret 23 August 2019 06:01