• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
11°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Lokalt Ganløse
    • Lokalt Jyllinge
    • Lokalt Ledøje-Smørum
    • Lokalt Stenløse
    • Lokalt Veksø
    • Lokalt Ølstykke
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Lokalt Ganløse
  • Lokalt Jyllinge
  • Lokalt Ledøje-Smørum
  • Lokalt Stenløse
  • Lokalt Veksø
  • Lokalt Ølstykke
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Ministerie kritiserer Egedal Kommune

Ministerie kritiserer Egedal Kommune

Udvalgsformand: Salg af center var lovligt

Udvalgsformand: Salg af center var lovligt

Her skal der graves efter grus og sand

Her skal der graves efter grus og sand

Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

Vejene i Egedal

Vejene trænger til et kvalitetsløft, hvordan klarer vi den udfordring?Vejen frem er udlicitering. Vi skal have firmaer, der er eksperter på området til at klare den opgave.Giv firmaer med denne ekspertise ansvaret for vedligeholdelsen i en årrække og præciser samtidig hvilken standard, vi ønsker...

22-05-13 | Læs hele indlægget

Fredning af Værebro Ådal - 1 minut og 25 sekunder

Fredning af Værebro Ådal – 1 minut og 25 sekunder.1 minut og 25 sekunder – det var den tid det tog et enigt byråd at vedtage, at Egedal Kommune skulle være medrejser af fredningen af Værebro Ådal. Jeg kan have mine store tvivl om, der er nogen af kommunalbestyrelsesmedlemmerne, der ved, ...

19-05-13 | Læs hele indlægget

Ida Bode tager stadig fejl

Der er åbenbart lang vej fra rådhuset og ud i virkeligheden...IDA Bode (IB) skriver:... Hvis grundejerforeningerne selv vælger at placere de fælles affaldsbeholdere i skrænter, bygge støttemure eller lign. vil omkostningerne til entreprenørarbejdet naturligvis stige.Jeg spørger, hvor skulle...

16-05-13 | Læs hele indlægget

Brug din stemme til kommunevalget og skån vort miljø i Jyllinge

Af Randi Thelin, Hasselparken 23, 4040 JyllingeJeg har boet i Jyllinge i 50 år, og har derfor deltaget i det nybyggersamfund, der blev skabt i begyndelsen af 60erne. Et samfund bygget på tillid, initiativ, kreativitet samt socialt samvær på kryds og tværs af økonomisk formåen.I dette samfund håbede ...

15-05-13 | Læs hele indlægget

Gør indsigelse mod Jyllinge-plan

Af Theodor Nissen, Finnjollevej 26, 4040 Jyllinge, formand for Grunderjerforeningen Vestbo Rigtig mange i Jyllinge er imod byggeri på det grønne areal øst for Jyllingecenteret. Hvis planerne skal ændres, er det vigtigt at reagere inden 14. maj. Søg efter ”lokalplaner i høring” på www.roskilde.dk ,...

Ikke et problem at ride på stier

Af Mette Nøhr Nielsen, Kometvej, Jyllinge...

Fyldt med fejl

Af Jens Jørgen Nygaard, 1. viceborgmester i Egedal, De KonservativeDet var Ida Bodes (SF) overskrift på et indlæg i lokalavisen 30. april. Jeg kan godt forstå, at Ida Bode tror, at mit indlæg er fyldt med fejl. Hun har sin gang på rådhuset. Jeg har deltaget i generalforsamlinger og bestyrelsesmøder ...

Debatindlæg om ”dyrt affald” er fyldt med fejl

Af Ida Bode, Formand for Teknik- og Miljøudvalget, Egedal KommuneByrådsmedlem Jens Jørgen Nygaard (K) kritiserer i et debatindlæg i Lokalavisen 3. april Egedal Kommunes fælles affaldsløsninger for at være alt for dyre. Jeg finder det ikke rimeligt, at der fremsættes faktuelle fejl om forskellige...

Ole Hovøres grovheder

Af Henning Lyhne C., Almagerbakke 18, Ganløse...

Ølstykke svømmehal

Af Lise Nielsen, Balders Plads 25, 3650 ØlstykkeHar Egedal kommunalbestyrelse en skjult dagsorden med hensyn til Ølstykke svømmehal? Vi er mange foreningsfolk og brugere, der har den opfattelse, at kommunalbestyrelsen bevidst sørger for, at besøgstallet bliver mindre og mindre, for til sidst at...

Affaldshåndtering i Egedal Kommune

Jeg er en af de besværlige borgere fra Smørum som medarbejder fra Center for Teknik og Miljø omtalte på borgermødet den 23/4.Det har været interessant at følge debatten i Lokalavisen med indlæg fra beboere i berørte grundejerforeninger samt indlæg fra Jens Jørgen Nygaard og Ida Bode.Ida Bode fejer...

Diskrimination af de ældre borgere

Det kan godt være, at Egedal kommune sparer ca. 400.000 pr. år, men de tvinger samtidig borgerne til at få deres købmandsvarer til overpris fra et firma, der måske kun er 3-5 % dyrere end Netto på nogle få standardvarer - resten er 20-40% dyrere samtidig med, at borgerne heller ikke kan få de...

11-05-13 | Læs hele indlægget

Fremtidens folkeskole er nødsaget til at indeholde en kulturændring

I de sidste par uger har TV programmet "9. Z mod Kina" kørt, og skabt stor debat om et ellers meget omdiskuteret emne: folkeskolen. For hvor vil vi hen? Vil vi der hen, hvor vi, ligesom i Kina, skal gå i skole 12 timer om dagen? Otte timer som skolereformen lægger op til for mange udskolingsklasser?...

10-05-13 | Læs hele indlægget

Lockouten er slut, men hvor ender pengene?

Lockouten er endelig slut, og på skolerne forsøger alle at komme videre. Meget skal og kan indhentes, men et er sikkert: På trods af forskelle skoler og klasser imellem, så har alle børn mistet mange timer og megen læring. Nu er regnestykket ved at blive gjort op, hvor mange af de sparede...

09-05-13 | Læs hele indlægget

Hvem har begået løftebrud Rikke ?

Til Rikke MortensenI en artikel under navnet "Manglende pædagoger er løftebrud" giver du udtryk for din frustration over de manglende varme hænder. Der mangler en væsentlig detalje i artiklen. Hvem har begået løftebruddet? Har administrationen? Borgmesteren? Udvalgsformanden? Eller måske dig selv....

08-05-13 | Læs hele indlægget

Svar til Jørgen Dangvard Jensen i Veksø

Det er vedtaget at anlægge en cykelsupersti mellem Frederikssund og København. Den vil også forbinde Veksø med Stenløse, og efter hvad jeg har læst om projektet, så vil der komme en eller anden form for belysning, som oplyser eller markerer cykelstien.På nogle stræk vil belysningen komme til bestå...

Den nemmeste løsning vil være, at rytterne overholder færdselsloven

Janne Dunvald har her i Lokalavisen oplyst os, at der i Dansk Rideforbunds regler for Rytter-mærker står, at rytter til hest skal sidestilles med cykler, og at de skal ride i højre side af vejen eller på cykelstier.Hvis det er tilfældet, så læner Dansk Rideforbund sig op af en politianmeldelse, for ...

Ridning på gang og cykelstier

Der er en meget nem løsning på denne debat. I følge Dansk Rideforbunds regler for Rytter-mærker, som de fleste ryttere bør have bestået, står der udtrykkeligt, at rytter til hest skal sidestilles med cykler og skal ride i højre side af vejen eller på cykelstier, være agtpågivende og vise hensyn. og ...

03-05-13 | Læs hele indlægget

Skjult brugerbetaling på Egedal kommunes institutioner

Som forældre til et børnehavebarn i Smørum i Egedal kommune, mener jeg, at grænsen for besparelser for længst er nået. Vi blev tidligere på året lovet bedre normeringer i kommunes børneinstitutioner, som pt. er blandt landets dårligste. Pengene til de bedre normeringer bliver nu brugt til at lukke...

02-05-13 | Læs hele indlægget

Vejenes tilstand i Egedal Kommune

Vi er nu kommet til d. 2/5, og det har været muligt at lappe huller i vejene i et godt stykke tid, men fremdriften lader noget tilbage at ønske. Der er så mange og rigtig store huller i vejene, at det nogen steder er direkte farligt at benytte dem uanset hvilket transportmiddel, der benyttes. Jeg...

02-05-13 | Læs hele indlægget

Ida Bode tager fejl

Når man peger fingre af andre, skal man huske, at der er tre fingre, der peger på en selv !!Ida Bode (IB) kritisere i et debatindlæg vedr. kommunens fælles affaldsløsning Jens Jørgen Nygaards (JJN) debatindlæg om samme emne.Det ville have klædt IB at undersøge sagen, for spørger man, de borger, der ...

30-04-13 | Læs hele indlægget

Graver i efter Olie - eller hvad?

Kære Borgmester Willy EliasenMed en melding - at vi nu i kommunen har over 200 mill. i kassen og samtidig møder på min vej ud og ind af udstykningen i Karmsten, Ølstykke - store huller i vejen - får det mig til at tænke på - at kommunen måske er gået A. P.Møller i bedene og leder efter olie eller...

Fredning, hvem betaler?

Hvem betaler?Fredningen bliver en dyr affære. Regningen havner hos Egedals borgere. Kan vi forsvare, at det fremlagte fredningsforslag betyder en betragtelig erstatning til lodsejerne. Samtidig ligger der en regning hvert år på vedligeholdelse af de private arealer. Borgerne i Egedal betaler!Der er ...

Nu skal der lys på stien langs s-banen til Stenløse og Lærkeskolen

Med et overskud på det kommunale buget på 143 mill kr, må der efter mange års venten, kunne blive råd til lys på stien. I de sidste 20 år har der været snak om lys på den ellers dejlige sti. Jeg kan se, at mange børn og unge mennesker, skoleelever,som går på Lærkeskolen eller dyrker sport på...

Lærerkonflikten slut

Tillykke til regeringen for at vise handling og mod til at afsluttet den fastlåste konflikt mellem kommunerne og lærerne. En konflikt, der hos KL og lærernes organisation har klarlagt stærke holdninger til den normale arbejdsgiver/arbejdstagerrolle, som lærerne så stejlt har modarbejdet en...

28-04-13 | Læs hele indlægget

Cykelstier: Svar til Philip Loos

Jeg kan kun sige, at jeg er meget enig med dig. Det er både meget dumt og forkasteligt, at cykelrytterne ikke benytter cykelstierne. Det burde faktisk stå i færdselsloven, at alle cyklister skal benytte cykelstierne, når der sådan nogle langs med vejene.Jeg benytter altid selv cykelstierne, og jeg...

25-04-13 | Læs hele indlægget

Trafiksikkerhed og Cykelstier

Trafiksikkerheden på Egedal´s små snoede veje i det flotte landskab skal forbedres, og den negative udvikling i antal af alvorlige trafikulykker skal bremses nu.Der skal etableres nye og bedre cykelstier, og de skal selvfølgelig være med lys, så borgerne trygt kan køre på dem uden at frygte mørkets ...

25-04-13 | Læs hele indlægget

Hvad er du ansat til - og hvad bruger du din tid på?

Det kunne være sjovt at høre alle andre faggrupper, hvad de er ansat til, og hvad de reelt bruger deres tid på - Bare en tanke.Jeg er selv ansat som sekretær og skal bruge min tid på at skrive journaler og registrere besøg for læger og behandlere, og jeg bliver bedømt udfra, hvor mange og hvor...

23-04-13 | Læs hele indlægget

Ridning på cykel- og gangstier

Det er efterhånden blevet en folkesport at brokke sig over ligegyldige ting i dagens Danmark. Med reference til tidligere læserbreve om ulovlig ridning på cykel- og gangstier, har jeg kun at sige "hold da helt op, hvor har nogle folk dog ondt bag i." Var det ikke en idé, at man i stedet lagde fokus ...

23-04-13 | Læs hele indlægget

Heste på stier er et problem

Af Andersen, Rubinsvej 24, 3650 ØlstykkePå avisens debatside, hvor Niels Riis Ebbesen skriver om problemet heste på cykel- og gangsti, kan jeg kun give ham ret. Det er irriterende, når man går/cykler og skal ”knibe” sig fordi, og ikke nok med det, men der er også metervis af afføring, at træde i,...

22-04-13 | Læs hele indlægget

Lærere med forberedelsestid er de bedste lærere

Af Tina Hippe Hansen, lærer på Stenløse PrivatskoleJeg er en af de mange lærere, som undrer mig! Jeg befinder mig på skolen gennemsnitligt 32,5 time pr. uge. Til timerne på skolen kommer så forberedelsen. Her bruger jeg mindst 7,5 time pr. uge. Oven i det bruger jeg ca. 3,5 time pr. uge til...

Sparede lærerlønninger skal blive på skoleområdet

Af Lars Lindskov, Konservative, byrådsmedlem i Roskilde, Skovvej 6, 4040 JyllingeRoskilde Kommune udbetaler under lockouten ikke løn til lærerne på vore folkeskoler. Det medfører, at kommunen sparer tæt på 1.000.000 kroner dagligt. Afhængig af, hvor længe konflikten fortsætter, vil kommunen således ...

Ny affaldsplan: Forskelsbehandling i Egedal eller skjulte kæmperegninger?

Af Anja Ravn Madsen, Kirsebærvangen, SmørumI udkastet til den nye affaldsplan, der netop er sendt i høring, står, at kommunen vil implementere og betale for nedgravede containere til fælles opsamling af affald i Ølstykke og Stenløse (jf. indsatsområde 8 på s. 20). Dette finder jeg noget...

Ønsker det bedste for Roskildes handelsliv

Af Annie Larsen Byrådsmedlem for Venstre i Roskilde KommuneVenstre ønsker det bedste for Roskildes handelsliv, herunder at parkeringsproblemerne i Bymidten bliver løst. Og Venstre mener, at en P-afgift hæmmer muligheden for omsætningsfremgang i Danmarks bedste handelsby, fordi mange kunder vil...

Kastaniehaven gør det ikke godt nok

Af June Boesen Mølleenge 6, 4040 JyllingeTil Kastaniehavens ansvarshavende d.20/3-2013Som ven til et par venner, som har bolig hos jer, føler jeg trang til at pointere et par minusser, som jeg derfor håber, kan blive ændret.Hos jer er det forkasteligt at blive gammel - på trods af at have arbejdet...

Egedal bibliotekerne

Biblioteks-tilfredsheden ligger i bundenDette var overskriften på side to i lokalavisen for kort tid siden. Noget chokeret var jeg over at læse om resultatet af en ny undersøgelse fra Rambøll vedrørende tilfredsheden med kommunens biblioteker. Kommunens biblioteker er placeret i Ølstykke og Smørum, ...

21-04-13 | Læs hele indlægget

Ulovlig ridning på cykel- og gangstierne - svar til Marianne Larsen

Hej Marianne, jeg vil starte med at sige, at det egenlig ikke er mig, som du skal adressere dit svar til. Det er nemlig ikke mig, som har lavet færdselsloven. Jeg har sådan set kun været så venlig, at jeg har gjort dig og andre ryttere opmærksom på, hvordan reglerne er, når I bevæger jer ud i...

18-04-13 | Læs hele indlægget

Kommentar til indlægget "Kastaniehaven gør det ikke godt nok"

Jeg kan 100 % tilslutte mig June Boesen og de andre kritikere, som tidligere er stået offentligt frem, i deres kritik af Kastaniehaven og kan supplere med følgende oplevelser fra min nu afdøde mors 3 1/2 års ophold på stedet: Sure og irriterede bemærkninger som "skal du nu på toilettet igen", når...

Jyllingecentret igen

Jeg har med sympati læst indlægget om en udvidelse af Jyllingecentret.Jeg er enig i kritikken af forslaget.Der findes allerede tre supermarkeder i centret. Der findes også tomme butiksarealer.Roskilde Kommune har tilmed foretaget en planlægningsmæssig fadæse ved at give tilladelse til endnu et...

Svar til Gerda Madsen om Fjordcentret

Kære Gerda MadsenDu skriver i et læserbrev, at det er ærgerligt at bygningen, der tidligere indeholdt Fjordcentret ikke kan bruges til foreningsaktiviteter.Det er rigtigt, at der er aftenskoler og foreninger, der mangler lokaler pga. byggeri på Spraglehøj, men jeg ved, at der arbejdes intenst med...

16-04-13 | Læs hele indlægget

KL´s lockout rammer 600.000 fisk

KL´s lockout rammer 600.000 FiskDet er beskæmmende fortsat at skulle læse om, at Lockouten af hele lærerstanden i landet også påvirker den fynske Produktionshøjskole "Elseminde", hvor de 3 lærere er lockoutet. De skulle ellers i denne tid have fået udsat de mange fisk i de fynske åer. På grund af...

16-04-13 | Læs hele indlægget

Udenlandske vejarbejdere?

Dette indlæg er skrevet under forudsætning af, at den del af Frederikssundsvej som befinder sig i Egedal Kommune er en kommunal vej og ikke statslig vej?For en par dage siden, så jeg vejarbejdere fra Polen (det kunne jeg se på deres arbejdsbiler) lave noget arbejde i vejkanten på Frederikssundsvej...

13-04-13 | Læs hele indlægget

Konflikt: Dårligt forberedt ?

Når KL lockouter lærerne, så går det ud over børn og forældre, men når lærere og pædagoger strejker, går det åbenbart ikke ud over nogen!Når det offentlige lockouter, synes FTF det er urimeligt, fordi fagbevægelsen er den svage part.Når fagbevægelsen tryner en enkelt restauratør, mener man åbenbart,...

12-04-13 | Læs hele indlægget

Hr. Fenger og "planlægger" Fox bestemmer?

De fleste vil have bemærket, at 1. etape af de "visioner" planlægger Pernille Fox har for Jyllinge, allerede er afsluttet; Fældningen af træerne langs Parkvejen. Nu er denne så lige så smuk som Baunegaardsvej - med lysmasterne som eneste pynt.Den geniale planlægning, der skal samle Jyllinge om...

12-04-13 | Læs hele indlægget

Nej til lockout

Der var engang, at der skete noget forfærdeligt i Danmark. Skolerne lockoutede og tusinder af børn havde ingen undervisning, og derfor var der stor krise. Lærer uden job, børn uden undervisning, forældre med problemer. Hvor skulle deres børn være?Jeg er morfar til 2 x 2 skolesøgende børnebørn. Vi...

11-04-13 | Læs hele indlægget

Opråb til Hundeejerne

Nu har jeg været hundeejer i knap to år og har efterhånden gået mange lufteture med min hund. Jeg bor i Stenkrogen i Jyllinge, hvor der løber en sti bagom alle husene. Denne sti "tilhører" Stenkrogen, forstået på den måde, at vi har vedligeholdelsespligten mht snerydning, græsslåning, træfældning...

10-04-13 | Læs hele indlægget

Kommentar til: Ulovlig ridning på cykel- og gangstierne

Har læst dit indlæg om den såkaldte ulovlige ridning på cykelstier. Nu må jeg fatte pennen: Da det er mine heste, du har sendt med som billede (ca. 5-7 år gl.), og jeg dermed er en af dem, der rider ulovligt. Desværre er det jo med livet som indsats at skulle ride på vejene, da de fleste bilister...

Lad pengene blive i skolen

Af Jørgen Hvidemose medlem af kommunalbestyrelsen i Egedal KommuneFor tiden har vi en ganske unødvendig og urimelig lockout af lærerne. Landets kommuner sparer millioner af kroner på lønninger. Men når galt nu er, så bør vi i Egedal Kommune benytte lejligheden til at give skolen et løft ved hjælp...

Meget dyr affald – for nogle

Af Jens Jørgen Nygaard 1. viceborgmester, De Konservative...

Fantastisk oplevelse hos kommunen

Af Lone Vain Hald Lupinvej 5, 3660 StenløseUndertegnede skulle besøge Frederikssund Kommunes Borgerservice i anledning af min datter og svigersøns flytning til Slangerup.Jeg må sige, at vi blev modtaget af en smilende og venlig receptionist, som viste os tilrette i systemet. Dernæst blev vi...

Ældreboliger/Alderdomshjem og udvidelse af Jyllingecentret

Humor kan være en effektiv og befriende måde at komme ud med sig budskab på. Humor kan dog komme tilbage til én som en boomerang, hvis den er blevet misforstået, eller modtageren føler sig forulempet. Erling Balle Kristensen har i et læserbrev 3. april 2013 sendt boomerangen tilbage i nakken på mig,...

07-04-13 | Læs hele indlægget

Accepter KL's forslag

Jeg er far til et ungt menneske i 9. klasse. Jeg tvivler stærkt på, om lærerne ville hjælpe mig til en bedre løn. Min sympati for skolelærerne kommer i anden række og meget langt efter sympatien for de unge mennesker. Mit bedste råd til lærerne er : Accepter KL´s forslag og pas jeres arbejde....

06-04-13 | Læs hele indlægget

Affaldsplan i høring

Jens Jørgen Nygaard havde et meget oplysende læserbrev i Lokalavisens papirudgaven d. 3/4 2013.Det er nogle rystende dyre affaldsløsninger, kommunalbestyrelsen har sendt i høring for de borgere, der ikke bor i parcelhuse. Ordningen med nedgravede affaldsbeholdere er ikke egnet til tæt-lav...

06-04-13 | Læs hele indlægget

Hvor er lokalpolitikere?

Som lærer uden løn og arbejde pga. lockouten - tilmed bosiddende i Egedal - savner jeg i den grad en klar udmelding fra vores lokalpolitikere. Hvad er jeres holdning til konflikten? Støtter I KL's linje fuldt ud?Så vidt jeg kan se, er det kun SF, der har meldt ud i sagen. Hvornår hører vi noget?...

05-04-13 | Læs hele indlægget

Svar til Stenn Lykken's læserbrev om en "Ny højbro"

Vejdirektoratet og Frederikssund Kommune kommer ud i nogle meget store problemer, hvis de til sin tid vil prøve at lukke Kronprins Frederiks Bro for at tvinge alt trafikken over på den nye højbro. Som jeg har læst de hidtidige projektforslag, så vil den nye højbro i princippet være en motorvejsbro, ...

29-03-13 | Læs hele indlægget

Ulovlig ridning på cykel- og gangstierne

Her i Egedal Kommune findes der rigtig mange rideskoler og hobbylandbrug, hvor der udelukkende er opstaldet heste, og da man naturligvis ikke holder heste for, at de skal gå rundt ude i en fold og pynte i landskabet, så skal alle disse mange heste og deres ejere selvfølgelig ud og ride nogle ture....

27-03-13 | Læs hele indlægget

Pas på specialskolen

Af Lotte Riis Olsen Kåltoften 5 , 3560 StenløseJeg arbejder på en specialskole. Jeg er bekymret for, at specialskoler må lukke, hvis udviklingen med at inkludere flere elever med diagnoser til folkeskolen fortsætter. Tidligere var der venteliste til at komme ind på specialskolen. Nu er der færre...

Er der en hjertestarter i Smørum Centret

Af Bent Krause Nøddelunden 440, 2865 SmørumFor ca. et halvt år siden var der nogle personer i Smørum Centret, der samlede ind til en hjertestarter i området. Jeg gav selv en skærv, men har så ikke hørt noget fra den indsamling - hvor meget der er kommet ind til indsamlingen, eller om sagen er...

Dårlig service af bedemandsforretninger

Min kære far døde pludseligt natten til mandag den 25.3.13. Og når dette sker, skal man jo have fat i en bedemand hurtigst muligt. Jeg ringede til Wismann's begravelsesforretning. Telefon gik direkte på telefonsvarer, og jeg lagde en besked med telefonnummer om, at de skulle ringe. Jeg tænkte, at...

Ny højbro

Den gamle bro mellem Frederikssund og Odsherred skal nu erstattes med en ny højbro, så trafikanterne ikke skal vente på den åbenbart utrolig tætte trafik af store skibe, der besejler fjorden! Meningen er, at den ny bro skal være brugerfinansieret, og her løber vi ind i et problem, for det bør ikke...

23-03-13 | Læs hele indlægget

Tak til Brøndsted Børnehave

Så er tiden kommet hvor min datter Malou skal videre til SFO og skole. Det er med tåre i øjnene og meget vemodigt at vi nu skal sige farvelIngen tak er stor nok til de pædagoger og medhjælper der har haft med Malou at gøre til dagligt, en bedre børnehave findes virkelig ikke. Så tusind tak for de...

22-03-13 | Læs hele indlægget

Anerkendelse af vores lærere og nuværende skoleform - og bekymring for heldagsskolen

Jeg vil gerne udtrykke min sympati med den kamp lærerne kæmper for den fremtidige skole og for elevernes (og ikke, som nogen fejlagtigt giver udtryk for, fordi de ikke vil arbejde).Jeg har dyb respekt for lærerne og er ikke i tvivl om, at de bruger deres arbejdstid optimalt - også for os forældre....

21-03-13 | Læs hele indlægget

Overflødig fredning af Værebro Ådal

Fredningsforslagets indhold, som fremlagt, kan ikke gennemføres, som forholdene er i Ådalen dags dato. Egedal Kommunes politikere skulle selvfølgelig have sat sig ind i sagen, inden det blev vedtaget at være medrejser af fredningen. I det mindste skulle politikerne have sat sig ind i, hvad det vil...

15-03-13 | Læs hele indlægget

Lokalavisen misforstår præmisserne for skolekonflikten

Tirsdag den 12. marts kan man læse på forsiden, at Egedal Kommune har en strejkeplan klar, hvis skolekonflikten skulle træde i kraft.Tillad mig som lærer at forklare journalisten følgende: Lærerne strejker ikke. Vi vil gerne arbejde, men bliver bortvist fra skolerne, når lockouten træder i kraft....

12-03-13 | Læs hele indlægget

Alderdomshjem i Jyllinge

Af Erling Balle Kristensen Smakkevej 5, 4040 Jyllinge...

Fælleshus til aftenskoler og kulturelle foreninger

Af Gerda Madsen Sportsvej 3, 4040 Jyllinge...

Fredning af ådalen –hvordan rammer det landbrugsejendommen Egedal

Af Jan Hansen Egedalsvej 9, 3670 Veksø...

Sammenhæng i Jyllinges udvikling

Af Joy Mogensen (A) Borgmester i Roskilde Kommune...

Gør Jyllinge centeret mere indbydende

Kan der ikke gøres noget ved Jyllinge Centeret således, at det fremstår mere indbydende og tidsvarende. Centeret er tydeligvis meget slidt og ikke særlig indbydende. Det mest oplivende er Kvickly, som er en dejlig butik, hvor man føler sig godt tilpas. Selve centeret er utidsvarende og ikke...

11-03-13 | Læs hele indlægget

Det er KL, der har varslet konflikt!

I artiklen: "Plan er klar mod skolekonflilkt" kan man læse følgende: "...hvis lærerne går i konflikt." Det skal kraftigt understreges, at det er Kommunernes Landsforening, der har valgt at udsende lockout varsel til 1. april. Danmarks Lærerforening er klar og har hele tiden været klar til at finde...

11-03-13 | Læs hele indlægget

"Foreningen til børns frihedsrettigheder" - kunne den ikke også indeholde nogle pligter?

Kære Martin Iversen. Tak fordi du har taget dig tid  - forhåbentlig uden det går ud over dine mange fritidssysler - at fortælle os hvorfor en helhedsskole er så forfærdelig.Jeg kan godt se, at din verden bryder sammen, når du ikke hver fredag kan holde eftermiddagen fri til at dyrke idræt. Eller...

08-03-13 | Læs hele indlægget

Det gamle drivhus i økohaven

Stenløse private skovbørnehave har nu i to år haft glæde af at have tilholdssted i den gamle økohaven i Stenløse. Vi indgik en aftale med kommunen om brugen af haven, og at det klart var på eget ansvar at færdes ved det gamle store drivhus. Vi har haft regler for børnene, så de ikke kom i nærheden...

05-03-13 | Læs hele indlægget

Røveri i Ganløse - er politiet amatører!

I forbindelse med røveriet i SuperSpar i Ganløse d.13. februar efterlyste politiet vidner i lokalavisen.Det kan undre mig, at der ikke henvises til en navngiven person eller et direkte telefonnummer.Jeg ville kontakte politiet i denne sag, og forløbet blev således:Når man ringer til 114, starter...

04-03-13 | Læs hele indlægget

Den frivillige idræt bliver knust, hvis heldagsskolen indføres

Hvem vil være med til at oprette:Foreningen til bevarelse af børns frihedsrettigher?(et mere sexet navn kunne muligvis tænkes)Jeg er lærer & frivillig idrætstræner/-leder og kan se kaos vente forude, hvis regeringen får gennemtrumfet deres plan om heldagsskole.Børns frihed og den frivillige...

02-03-13 | Læs hele indlægget

Skoleudvikling skal komme indefra

Af Jørgen Hvidemose, medlem af skoleudvalget, Egedal KommuneNu skal vi igennem hele møllen en gang til, stod der for nylig i et debatindlæg her i avisen. Sagt om skolestrukturdebatten. For et år siden stillede jeg forslag i byrådet om, at vi stoppede den videre diskussion og bevarede vores...

28-02-13 | Læs hele indlægget

Hvad koster det?

Af Leif Rasmussen Egedal Radikale Venstre, Tjørnevej 14, 3660 StenløseI Stenløse ligger en ejendom, som Egedal Kommune søger at sælge, Tofteholmvej 9 – den tidligere Børnehave Sandal....

Den ”glimrende” borgmester Joy Mogensens udeblevne svar

Af Jørn Ryberg medlem af venstre, Kajakvej, JyllingeEn glimrende borgmester skriver Morten Gjerskov i denne avis den 19. februar 2013....

Private kan hjælpe til mere valgfrihed for ældre

Af Claus Larsen (A), formand for Ældre- og Omsorgsudvalget, Roskilde KommuneVi er ikke ens, og vi har ikke samme behov. Derfor skal der være valgmuligheder. Det gælder også de kommunale måltider, når vi bliver ældre. Det gør vi, hvad vi kan for at leve op til i Roskilde Kommune, og vi arbejder...

Lad os gøre Roskildes gode skoler endnu bedre

Af Mette Truesen (SF), Formand for Skole- og Børneudvalget, Roskilde Kommune...

Borgmesterens fantasiplan med Jyllinge Bymidte

Af Martin Krogh, Rådalsvej 22B, 4040 Jyllinge...

Tag fra Jyllinge til Rødding Centret og se det kulturelle område i en lille by

Af Kaj B. Marum, Nordmarksvej 9, 4040 JyllingeDet er positivt, at Roskilde Kommune har fokus på udvikling af vores Jyllinge område....

SF glæde over ny klimaplan

I SF er der stor glæde over, at vi har vedtaget Roskilde Kommunes klimaplan 2013-2014. Roskilde Kommune sender et klart signal om, at vi tager vores del af ansvaret, så vores børn og børnebørn spares for oversvømmelser og kæmpe klimaregninger. SF vil særligt fremhæve, at det nu endeligt sikres, at...

TV
Spektakulært ridderlandskab i Dyrehaven
Spektakulært ridderlandskab i Dyrehaven
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Læserbreve - Top 10
Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Svineheld: Bilister slap med skrækken

Svineheld: Bilister slap med skrækken

Traditionsrigt billøb stopper

Traditionsrigt billøb stopper

Jyllinge klar til stor sommerfest

Jyllinge klar til stor sommerfest

Unge skal lære om det lokale demokrati

Unge skal lære om det lokale demokrati

God start for indkøbsbus

God start for indkøbsbus

Lokal bokser skal til VM

Lokal bokser skal til VM

Her er Danmarks mest digitale kommune

Her er Danmarks mest digitale kommune

Ganløse klar til Tri på tyren

Ganløse klar til "Tri på tyren"

E-paper

Midtuge

Weekend

Egedal Centret

Firmaeventen

Tillykke
HURRA. Mathilde 10 år.
HURRA. Mathilde 10 år. Kære Mathilde. Stort TILLYKKE med din første runde fødselsdag. Vi elsker dig. Fra os alle.
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Ung helt: 8-årig dreng redder døende mor

Ung helt: 8-årig dreng redder døende mor

8-årige Sebastian Bach fra Allingåbro handlede hurtigt, da...

Kronprins Frederik åbner udstilling om Ole opfinder

Minister med på en lytter langs Kystbanen

20 år med Bus 500S

Se billederne: Ny kæmpe-kran på 240 tons

Rekordmange får opfyldt deres gymnasieønsker

Mungo Park forlader Hillerød

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Svineheld: Bilister slap med skrækken
  • Traditionsrigt billøb stopper
  • Jyllinge klar til stor sommerfest
  • God start for indkøbsbus
  • Ganløse klar til "Tri på tyren"
  • Lokale læger klar at droppe samarbejde med regionen
  • Her er Danmarks mest digitale kommune
  • Unge skal lære om det lokale demokrati
  • Lokal bokser skal til VM

112

• Hvem kørte da 21-årige røg af vejen?
  • Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Seneste læserbreve

• Vejene i Egedal
  • Fredning af Værebro Ådal - 1 minut og 25 sekunder
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Superfærge er kommet til Danmark: Se den her

Superfærge er kommet til Danmark...

Nu er Danmarks nye superfærge endelig ankommet efter en rejse, der ...

loading...
DET SKER - i Stenløse og omegn
26-05
Gudstjeneste ved Søren Kjær Bruun
26-05
Gudstjeneste ved Elisabeth Marie Odder Højgaard
26-05
Højmesse ved Kirsten Diemer
26-05
Humøreftermiddag
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere