• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
    • Tryksager
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Tønder
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Vojens
    • Aabenraa
    • Aarhus
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
13°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Lokalt Ganløse
    • Lokalt Jyllinge
    • Lokalt Ledøje-Smørum
    • Lokalt Stenløse
    • Lokalt Veksø
    • Lokalt Ølstykke
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Lokalt Ganløse
  • Lokalt Jyllinge
  • Lokalt Ledøje-Smørum
  • Lokalt Stenløse
  • Lokalt Veksø
  • Lokalt Ølstykke
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • E-Lokal Shop
  • Tryksager
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Tønder
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Vojens
  • Aabenraa
  • Aarhus
Bil Bolig E-lokal shop Tryksager Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Kvindelig bilist påkørte kalveflok i nattemørket: En kalv aflivet

Kvindelig bilist påkørte kalveflok i nattemørket: En kalv aflivet

Frikendt husejer slæber forsikring i civilretten

Frikendt husejer slæber forsikring i civilretten

Hundeejer 'begravede' sin hund i fjorden

Hundeejer 'begravede' sin hund i fjorden

30 millioner kroner til kommunale-solceller

30 millioner kroner til kommunale-solceller

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Debatten lige nu

Vidner efterlyses

Fredag den 11. maj lige før kl. 13 blev min datter overhalet af en lastbil på Søsum Bygade lige før Stenpilstræde. Lastbilen rammer min datters knallert med bagenden, så min datter vælter ud på kørebanen. Hun slår venstre knæ alvorligt og skulderen. Hovedet banker hun også ned i asfalten, heldigvis ...

14-05-12 | Læs hele indlægget

Svar til debatindlæg Forgifter Landbruget jord og luft

Svar til debatindlæg Forgifter landbruget jord og luftJeg mener, at det er nødvendigt at korrigere Grethe Helin's debatindlæg i Lokalavisen 8. maj.1) Gyllestank; Helin mener, man kan reducere 65-70% med udsugningsanlæg. Svar: De første nye stalde bygges med reduktion på over 90% af stank og NH3...

11-05-12 | Læs hele indlægget

Trekroner Plejecenter ønskes drevet efter Eden Alternative principper

Af Annie Larsen Byrådsmedlem for Venstre, Medlem af Ældre- og OmsorgsudvalgetVenstre i Roskilde Kommune har foreslået, at Trekroner Plejecenter drives efter Eden Alternative principper. Eden Alternative er en amerikansk plejefilosofi med den antagelse, at de værste lidelser for ældre mennesker ikke ...

Tag pærerne med hjem

Af Bent Johansen, Søhøj Park 2, 3650 ØlstykkeEgedal er en hesteglad kommune og tak for det. Det smitter også af på borgerne, der stort set alle tillader rytterne at benytte fortove og cykelstier, selv om det egentlig er forbudt. Ridende skal efter loven benytte enten ridesti eller kørebane, hvor...

Vi skraber bunden

Af Grethe Helin Solbærvangen 61, Smørum...

09-05-12 | Læs hele indlægget

Åbent brev om affaldspris, der stiger og falder

Af Leo Hartvigsen Borger i EgedalJeg har 18. april modtaget opgørelse for perioden 01.01.2011 – 31.12.2011 samt ny a conto opkrævning for perioden 01.01.2012 – 31.12.2012, og det fremgår heraf, at der på vores parcel vil være en prisstigning på 7,51% svarende til kr. 267,42 for vores...

09-05-12 | Læs hele indlægget

Landbruget - et erhverv vi ikke kan undvære

Efter at have læst Grethe Helins læserbrev 8.5.2012 er jeg som landmand meget berørt.Grethe Helin udtaler sig om alle de ulykker, hun mener, landbruget bringer det danske samfund.Jeg må konstatere, at det er usandhed på usandhed....

08-05-12 | Læs hele indlægget

Oversvømmelser i Værebro Ådal

kære Hugo Odgaard - Dit læserbrev fra i tirsdags må jeg kommentere.Vi havde et borgermøde 16.4.2012 om oversvømmeser i Egedal. På dette møde fik vi eksperternes bedømmelse af problemerne....

02-05-12 | Læs hele indlægget

Vandproblemer i Egedal

Søsum Borger og Grundejerforening (SBG) vil gerne sige Værebro Å-laug tak for et godt møde om vandproblemerne (d. 16/4 på Stenløse rådhus) og opfordrer bekymrede husejere til at støtte Å-laugets arbejde....

26-04-12 | Læs hele indlægget

En fjer der blev til 5 høns.

På det seneste har der floreret rygter om, at den selvejende institution Menighedsbørnehaven i Stenløse er luknings truet. De rygter er vi som bestyrelse rigtig kede af. Lad os slå det fast en gang for alle: Vi er ikke ved at lukke. ...

Hvor stor er administrationen?

Af Grethe Helin Solbærvangen 61, SmørumPå et tidspunkt begyndte man i Brasiliens hovedstad, Brasilia, at undre sig over det enorme administrative personale. Hvert forsøg på at begrænse det blev mødt med et ramaskrig. Men så skulle alle den følgende mandag møde på sin arbejdsplads. 30 % anede ikke,...

Tak til Ministeren for Ligestilling og kirke

Af Flemming Enghave Formand, Stenløse menighedsråd Damstensvej 12, 3660 StenløseSå er der for alvor åbnet for en gennemgribende debat om folkekirkens ledelse og styrring, ved afholdelse af konferencen den 16. april. En række af de indlæg, der var, var da også brugbare i hel eller delvis form....

Børges køer

Af Peter Bundgaard, Agronom Gundsøgård, Gundsømagle, 4000 RoskildeDet er en trist historie med Børges køer, der ikke bliver drægtige på grund af oversvømmelser af hans eng ned mod Værebro Å. Vi føler med ham. Det er synd for ham og hans dyr, men vi skal jo passe på miljøet, det ved enhver. Mon min...

Lad nu den ådal være i fred!

Værebro ådal har afvandet dele af vort område længe før de første jægere og samlere kom hertil, og ådalen gør det stadigvæk...

25-04-12 | Læs hele indlægget

Spritbilist i Ganløse

Jeg synes, jeg vil komme med en kommentar med hensyn til den spritbilist, der kørte ind i hegnet, buske og træer på Hvidhøjvej i Ganløse....

24-04-12 | Læs hele indlægget

Tildelte Statsmidler til Ældreområdet i Egedal Kommune

af Bjarne Larsen, Egernvej 3, 3650 ØlstykkePå baggrund af debatindlægget ?Ældrepolitik og frivillige i Egedal Kommune? i Lokalavisen den 27. marts har jeg modtaget en del positive henvendelser i min egenskab af medlem af Seniorrådet i Egedal Kommune – primært gående på: "Hvad er det reelt for ...

19-04-12 | Læs hele indlægget

Madordning i institutionerne igen-igen

Det skabte stor debat i kommunen sidste gang, vi fik trukket en madordning ned over hovedet i kommunens institutioner og dermed en ekstra udgift på 540,- kr. pr. barn om måneden....

19-04-12 | Læs hele indlægget

Et åbent brev til skolebestyrelsen på Lærkeskolen i Stenløse

Det er med stor undren at vi konstatere at man ikke kan få afkølet sin mad når man går i 4. klassse....

18-04-12 | Læs hele indlægget

Kommunen burde støtte de selverhvervende - ikke modarbejde dem

I Niels Riis Ebbesen's rimeligt nedlandende indlæg (17/4) overfor landmændenes klagesang, er der følgende kommentar....

DaClub-ejer svarer på læserkommentarer

Af John Jensen, ejer af DaClub StenløseDer er flere andre diskoteker, der kører 16+ koncepter blandt andet diskotek ”Skoven” i Skovlunde og mange andre steder i København....

Mobilmast på Sandhøj

Af Niels B. Sørensen Snerlevej 41, 3650 Ølstykke Formand for Grundejerforeningen KarmstengårdLokalavisen har den 11. april 2011 bragt en artikel i sin netudgave, hvori Inger Reippuert påstår, at Grundejerforeningen Karmstengårds bestyrelse planlægger en mobilmast på Sandhøj lige op og ned af...

17-04-12 | Læs hele indlægget

Vågn op borgmester

Af Jørgen Olsen Jordbærvangen 13, 2765 SmørumMobilmast ved BalsmosenDen 08.03.2012 sendte DR1 Aften Showet blandt andet et indslag om risikoen ved mobilstråling fra de stadig flere og kraftige mobilsendemaster, der bliver opsat. En ny EU undersøgelse viser som mange andre, at denne stråling...

17-04-12 | Læs hele indlægget

Så er det igen tid for landmændenes klagesang

Af Niels Riis Ebbesen Valhals Plads 23, DK-3650 ØlstykkeJa, miljøet i Værebro Ådal har efterhånden fået det rigtig godt, naturen i ådalen er gradvist ved at vende tilbage til den tilstand, som den havde før de store naturødelæggelser, der blev gennemført af hedeselskabet i starten af 50'erne....

13-04-12 | Læs hele indlægget

Kære undervisningsminister Christine Antorini

Jeg er 19 år og går i 3.g. Som mange andre, føler jeg presset for at gå hurtigt igennem uddannelsessystemet. Denne evige påmindelse - både fra jer politikere, lærerne og min omgangskreds - har fået mig til at tænker over, hvilke ændringer, der vil kunne bidrage positivt til jeres målsætning om, at...

04-04-12 | Læs hele indlægget

Galimatias at udvide Jyllingecentret

Af Randi Thelin Hasselparken 23, 4040 JyllingeHvor er alle jer der har mistet penge på at starte en forretning i Jyllinge Centret???Kom frem med jeres erfaringer, så vi kan få stoppet dette projekt, som endnu engang vil ødelægge vort landlige miljø.Der er simpelt hen ikke kundeunderlag til en...

03-04-12 | Læs hele indlægget

Haldor Topsøes fremdrift gavner også Egedal

Af Erhard Filtenborg (K) Formand for Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget i Egedal KommuneOg kan vi med fordel udlicitere ligesom Frederikssund?Den 23. marts var Haldor Topsøe A/S vært for en erhvervskonference om Frederikssundfingeren i sine nye faciliteter på firmaets katalysatorfabrik i...

03-04-12 | Læs hele indlægget

Bevar det gamle Jyllinge

Af Henning Mørkeberg Præstemarksvej 15, 4040 JyllingeDet er glædeligt, at Jyllinges beboere er ivrige for at deltage i debatten om udviklingen af Jyllinges bymidte.Jyllingehallens betydning for os alle kan næppe overdrives, men pas nu på at aktiviteterne på dette område ikke kommer til at blive så...

27-03-12 | Læs hele indlægget

Flere mobilmaster i Smørum?

Af Grethe Helin Solbærvangen 61, SmørumEgedal Kommune vil fælde alle træerne ved Balsmosen. Der skal være græs og får i stedet. Påskelam ser da meget søde ud, men det er uansvarligt. Så snart en spøgefugl har klippet hul i hegnet, er der fri adgang til Frugtvangen og trafikulykker....

23-03-12 | Læs hele indlægget

Egedal Kommunens energipolitik er på katastrofekurs

Af Claus S. Madsen Anemonevej 6, 3650 ØlstykkeI Egedals Kommunens agenda 21 forslag lægges der op til, at der skal bygges et fjernvarmeværk til en pris på cirka 125 mill. Værkets skal angiveligt fyrer med flis, halm og træpiller. Der skal så samtidig nedgraves nye fjernvarmeledninger til modtagerne ...

23-03-12 | Læs hele indlægget

Jeg elsker Borgerservice

Af Lisbeth Solgaard Åkandehaven 76, SmørumDen 12. februar 2012 søgte jeg på Kommunens ny hjemmeside for at finde ud af, hvor jeg skulle henvende mig for at korrigere beregningsgrundlaget for mit pensionstillæg....

20-03-12 | Læs hele indlægget

Ældrepolitik og frivillige i Egedal Kommune

Af Bjarne Larsen Egernvej 3, 3650 ØlstykkeI øjeblikket er Ældrepolitikken i Egedal kommune til høring. I begyndelsen af februar og senest den 8. marts blev Ældrepolitikken præsenteret i HEP-huset i Stenløse af Social- og Sundhedsudvalgs-formand Esben Vognsen Jensen og Centerchef for Sundhed og...

Nej til mammut skoler og ensretning

Jørgen Hvidemose, medlem af skoleudvalget...

Stjålet værktøjskasse

Til dig, som lørdag eftermiddag TOG min gamle orange værktøjskasse fra min indkørsel. Den stod lige ved siden af vores campingvogn. Du bedes aflevere den tilbage snarest muligt, da der for mig er uundværlige ting i den jeg skal bruge i forbindelse med opsætning af campingvognen næste weekend....

19-03-12 | Læs hele indlægget

Jyllinge har brug for en center-udvidelse

Lotte FoghtSørensen, Nordtoften 12 4040 Jyllinge og arkitekt maaHøringssvar vedr. forslag til udvidelse af Jyllinge centeret. Som arkitekt og borger i Jyllinge har jeg følgende kommentar til det centerudvidelsesforslag som er ihøring:...

15-03-12 | Læs hele indlægget

SF kræver bycykler

Roskilde kommune skal prioritere indsatserne på cykelområdet i 2012. For SF er sagen klar. Vi skal fortsætte, hvor vi slap i 2011, og gøre det endnu mere lækkert at være cyklist i kommunen. En af SFs prioriteter er, at vi ønsker at borgere og turister har muligheden for at leje en cykel for at...

09-03-12 | Læs hele indlægget

Hold udkig efter tyvene

Af Stephen Frank Mortensen Rendebæksvej 11, 2765 SmørumNedreNatten til lørdag d. 25/2 skete et indbrud på Stangkær i Smørumnedre. Man var ved at renovere et ældre hus. Tyvene havde holdt huset under kontrol. Beboerne kunne se, at presenninger med ting fra tømmerhandlen var opskåret for at se, hvad...

08-03-12 | Læs hele indlægget

Mangel på åbenhed om fremtidig skolestruktur

Af Lars Mogensen Boesagerskolen, Anders Bonde Boysen SøagerskolenI efteråret 2011 kom den fremtidige skolestruktur i kommunen på dagsordenen. Processen er styret af Skoleudvalget som det politiske organ og Skolecentret som det administrative kontor. Forløbet – som det efterhånden afdækkes, bærer...

08-03-12 | Læs hele indlægget

"Vi“ er begejstrede....

"Vi" er begejstrede....De positive superlativer til fordel for bygningen af endnu et rådhus, minder lidt om dengang man som yngre skulle overbevise konen om det fornuftige i at udskifte bilen, selv om den stadig fungerede fint.At politikerne ikke får deres hyre for at tænke, er farcen omkring...

28-02-12 | Læs hele indlægget

NYT RÅDHUS I Egedal Kommune

Af Peter Hansen kommunalbestyrelsesmedlem – SF EgedalGennem de sidste måneder har der pågået en livlig og god debat her i Lokalavisen om Egedal Kommune skal opføre et nyt rådhus. I kommunalbestyrelsen har vi i SF meget nøje fulgt alle undersøgelser og politiske drøftelser, og på denne baggrund er...

24-02-12 | Læs hele indlægget

Økonomien i Egedals folkeskoler

Som forælder til et kommende skolebarn i Ølstykke, kommer det i den grad bag på mig, at man fra Skolecentrets side vælger at spille med lukkede kort. At man ikke åbent orienterer kommende forældre om hvilke skoler, man planlægger med at have tre spor, to spor og nu for vores kommende skoles...

23-02-12 | Læs hele indlægget

TV
12-årig starter kræft-indsamling: Donerer selv 20.000
12-årig starter kræft-indsamling: Donerer selv 20.000
Pernille Aalund: Mænd er overflødige
Pernille Aalund: Mænd er overflødige
Kronprins Frederik træner tennisbørn
Kronprins Frederik træner tennisbørn
Gulddrenge med dyre biler:
Gulddrenge med dyre biler: "Fuck finanskrisen"
Læserbreve - Top 10

Tag pærerne med hjem

Vi skraber bunden

Trekroner Plejecenter ønskes drevet efter Eden Alternative principper

Åbent brev om affaldspris, der stiger og falder

Vidner efterlyses

Landbruget - et erhverv vi ikke kan undvære

Svar til debatindlæg Forgifter Landbruget jord og luft

Vandproblemer i Egedal

Hvor stor er administrationen?

NYT RÅDHUS I Egedal Kommune

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Vedtægter skaber splid i idrætsforening

Vedtægter skaber splid i idrætsforening

Stor trængsel til lokalt cykelløb

Stor trængsel til lokalt cykelløb

Smørum spist af med uafgjort

Smørum spist af med uafgjort

Ølstykke-dame hyldet af SOS Børnebyerne

Ølstykke-dame hyldet af SOS Børnebyerne

SC Egedal holder liv i håbet

SC Egedal holder liv i håbet

Musikskole starter nyt projekt i Ghana

Musikskole starter nyt projekt i Ghana

ØB90 klædt af - Jyllinge slog tophold

ØB90 klædt af - Jyllinge slog tophold

Forårs-opera i Slagslunde

Forårs-opera i Slagslunde

E-paper

Midtuge

Weekend

E-lokal Home

E-lokal Travel

Sommerudflugten

Tillykke
Kære Maria.
Kære Maria. Hjertelig tillykke med din konfirmation d. 17 maj. Vi håber at du får en dejlig dag. Vi glæder os til at fejre dig! Alt held og lykke i fremtiden ønskes du af Andreas, Carsten og mor.
Se flere
Fik du læst
Skuffet formand trækker sig

Skuffet formand trækker sig

7-årige Jonathan ville begå selvmord - ministers råd: klag

7-årige Jonathan ville begå selvmord - ministers råd: klag

Konservativt ja til nyt rådhus

Konservativt ja til nyt rådhus

Rensningsanlæg: Vi kan ikke klare planlagt vandland

Rensningsanlæg: Vi kan ikke klare planlagt vandland

loading...
Lokalavisen.dk - Sjælland
Nikolaj Lie Kaas får hovedrollen i Jussi Adler-krimi

Nikolaj Lie Kaas får hovedrollen i Jussi Adler-krimi

Det bliver den kendte skuespiller Nikolaj Lie Kaas, der...

Det nye akvarium åbnede dørene

Thomas fik blodprop i hjernen: "Jeg var bange"

Det bliver varmt i dag - men endnu varmere i morgen

Laaaang kø hos SKAT: Tre timers ventetid på nummerplader

FC Nordsjælland på guldjagt: "Det er sindssygt"

Brandhaner bliver erstattet af flere brandmænd

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Guide - i dit lokalområde
Ejendomsmæglerfirmaet Birgitte Bøllehuus
To Day ApS
Boligone Ejendomsmægler Faurholt & Berg
Værebro Golf Center A/S
Facebook

Mest læste

• Anklage: Svindlede sig til H&M-tøj for over 110.000 kroner
  • Kvindelig bilist påkørte kalveflok i nattemørket: En kalv aflivet
  • Nordsjællands Politi holder lukket fredag
  • Frikendt husejer slæber forsikring i civilretten
  • Forårs-opera i Slagslunde
  • Stenløse-succes til mesterskaber
  • Staten giver flere penge til Egedal
  • Sommergræs på Lilleø
  • Vand tvinger golfcenter til at udvide
  • Hund smidt i havnen med jernklods om poten

112

• Kvindelig bilist påkørte kalveflok i nattemørket: En kalv aflivet
  • Anklage: Svindlede sig til H&M-tøj for over 110.000 kroner
  • Nordsjællands Politi holder lukket fredag
  • Hund smidt i havnen med jernklods om poten
  • Kvinde overså helleanlæg og bankede ind i lygtepæl

Seneste læserbreve

• Vidner efterlyses
TV - Mest sete
Køer lukkes på græs: Se dem hoppe og springe

Køer lukkes på græs: Se dem hopp...

Søndag var det køernes dag i Danmark. Og forårsfesten blev fejret p...

Ekskærester er guld værd

Ekskærester er guld værd

Foråret er over os og amorinerne er i luften. Det betyder, at flere...

Sådan sikres din nummerplade mod tyveri

Sådan sikres din nummerplade mod...

Flere og flere bilejere mister deres nummerplader til langfingrede ...

DET SKER - i Stenløse og omegn
21-05
Hemmelige Film - Se film på biblioteket
23-05
Fodboldkamp 2. division Øst - SC Egedal mod Hvidovre
23-05
Sonuskorets forårskoncert
02-06
Fodboldkamp 2. division Øst - SC Egedal mod B 1908
10-06
Store Cykeldag Egedal kommune Stenløse
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...
Afstemning
Skal ældre selv anskaffe sig robotstøvsugere?
Ja, så behøver hjemmehjælperen ikke komme så tit
20 %
Nej, så må kommunen betale
33 %
Nej, robotstøvsugere kan slet ikke støvsuge
48 %

loading...

loading...

loading...
Lokalavisen Egedal A-Å
ANNONCER
Net |  Print |  Priser