Egedal-borgmester Karsten Søndergaard og udvalgsformand Charlotte Haagendrup ses her med prismodtagerne Per Larsen og Fie Bagge fra Villy Larsens Autoforretning. Foto: KT

Egedal-borgmester Karsten Søndergaard og udvalgsformand Charlotte Haagendrup ses her med prismodtagerne Per Larsen og Fie Bagge fra Villy Larsens Autoforretning. Foto: KT

Familie-virksomhed fra Ølstykke løb med Egedals erhvervspris:

“Det er helt overvældende”

Glæden og overraskelsen var stor, da Per Larsen og Fie Bagge fra Villy Larsens Autoforretning i Ølstykke modtog Egedal Kommunes erhvervspris

Af
Kenneth Tanzer

Kenneth Tanzer

Hvis humøret er ekstra højt blandt medarbejderne hos Villy Larsens Autoforretning i Ølstykke, så er det helt forståeligt.
Fredag morgen blev den lokale og mangeårige familie-virksomhed nemlig hædret som årets modtager af Egedal Kommunes erhvervspris.
En stor triumf, der kom som noget af en overraskelse for ejerne og søskendeparret Per Larsen og Fie Bagge.
“Det er helt overvældende og fantastisk. Vi er meget glade for denne pris, for vi havde ikke regnet med at vinde, da vi for en uge siden blev ringet op med beskeden om at vi var nomineret,” siger Per Larsen og Fie Bagge, som på Egedal Rådhus blev belønnet med klapsalver, blomster, statuette og flotte ord fra Charlotte Haagendrup, formand for Kultur- og Erhvervsudvalget i Egedal Kommune.
“Det er meget fortjent, at Villy Larsens Autoforretning løber med prisen. Det er en virksomhed, som udviser et fantastisk overskud og et enormt socialt ansvar for sine medarbejdere. Det er muligt, at deres ansatte har en arbejdstid fra kl. 8.00 til 16.00, men Fie Bagge og Per Larsen tager også hånd om dem efter fyraften. Det er meget prisværdigt,” siger Charlotte Haagendrup.
Især én medarbejder fra den lokale autovirksomhed har fået en unik støtte.
“Vi har en medarbejder, som har været hos os i mange år. Han har haft svært ved at læse og skrive, så vi hjælper ham med alt fra privatøkonomi til bookning af lægetid. Det ligger simpelthen i vores opdragelse at hjælpe andre. Vi ser vores medarbejdere som en del af familien. Vi spiser sammen, og hvis man har nogle problemer, så står vi altid klar til at lytte,” siger Per Larsen.

Publiceret 26 January 2018 00:00